Treceți la conținutul principal

Spuma de ciocolata


 
Un desert pe cat de usor de facut,  pe atat de bun si rafinat, din Cartea Regala de Bucate a Principesei Margareta. Retetele adunate in aceasta carte sunt preferatele membrilor familiei regale a Romaniei si ale altor familii regale din Europa. Multe dintre ele sunt mai simple decat imi imaginam si pot fi facute cu usurinta si in bucatariile domniilor noastre :).

Acesta este desertul favorit al Majestatii Sale Regele Mihai. 
  • 250 grame smantana dulce lichida (Zuzu)
  • 150 grame ciocolata amaruie (eu am pus Poiana dar ar merge bine ceva cu peste 75% cacao)
  • 2 oua
  • 2 linguri zahar
  • optional: o lingura de whisky sau coniac

Se separa galbenusurile de albusuri.

Se topeste pe bain marie ciocolata si cand e aproape gata topita se incorporeaza cate un un pic smantana. Se adauga galbenusurile si se amesteca in compozitia de ciocolata cu smantana, lasand pe foc inca un minut-doua (sa nu fie oul chiar crud). Se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca un pic.


Se bat spuma tare albusurile cu zaharul. Se incorporeaza lingura cu lingura spuma de albusuri in crema de ciocolata - amestecand compozitia de jos in sus pana se omogenizeaza.
Se pune spuma in cupele pentru servire, se da la frigider pana crema este legata (eu am tinut-o doua ore si a fost perfect).
 
 
 
Enjoy! :)

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Salata de fasole rosie

O salata simpla, gustoasa si foarte rapida. Poate fi preparata dimineata si luata la caserola pentru un pranz gustos si satios, la servici. (Caz in care se recomanda ceva tic-tac sau guma de mestecat dupa masa, pentru ca la ceapa nu putem renunta nici in ruptul capului!) Se mananca cu pofta si multumire pentru asa o tratatie sanatoasa, fara grasimi, carnuri, sosuri, etc. 1 cutie de fasole rosie boabe 1 ardei rosu gras 1 ceapa rosie castraveciori la otet dupa placul inimii + otetul in care au stat patrunjel muuuult (zic eu, voi puneti si mai putin dar nu deloc!) ulei (eu am folosit ulei de samburi de struguri) Se taie ardeiul fasii, ceapa julienne, castraveciorii rondele si se amesteca intr-un bol de salata. Se asezoneaza cu otet, ulei sare piper si se presara cu patrunjel proaspat tocat. Pentru varianta nevegetariana a acestei salate se adauga la toate cele de mai sus ton (de preferat bucati nu macerat) si se inlocuiesc castraveciorii acri cu capere in otet.

Plăcintă cu mere (rețeta rapidă și de post)

Daca în anii trecuti, de cum venea sezonul merelor aveam pe repeat TartaTatin anul acesta abuzez de o rețeta de plăcintă cu mere mult mai simplă, care este și de post deci poate fi pregătită și mâncată fără probleme și în postul Crăciunului, care bate la ușa deja (incredibil, cum trece vremea .. ) Plăcinta asta are, așa cum apare pe ciorna de mai jos un aluat al  Laurai Adamache  și a fost popularizată în așa hal și trimisă atâtor prietene și cunoștiințe pe whatsapp încât cred că nici nu mai era nevoie să o pun aici pe blog, cred că toată lumea o știe, dar am zis că poate o fi de folos cuiva. Aici este forma în care a circulat (și circulă încă) prin cercurile selecte de prințese gospodine cu care sunt în schimburi de rețete și cu ocazia asta țin să îi mulțumesc din suflet  💗  prietenei mele G. care ne-a nenorocit împărtășindu-ne această rețeta de care am devenit dependenți și din cauza căreia ne pregătim să devenim obezi :) Ingrediente aluat: - 250 grame făină -

Arbanassi & Veliko. Veliko Tarnovo :)

Nu am reusit sa mai postez ceva, dupa cum bine ati observat, pentru ca: 1) m-am plimbat 2) cand nu  m-am plimbat am tinut dieta :P 3) cand nu m-am plimbat si nu am tinut dieta n-am gasit nici macar o reteta interesanta de pus pe blog ca doar nu era sa va tentez cu ciorbe de loboda si mancare de stevie. Nu ca nu as fi putut sa inventez si ceva mai interesant in categoria post si dieta, dar sunt perioade in viata unui om - si mai ales a mea - cand lenea e mai mare decat pofta :P Acusica e drept ca dupa asa o absenta si o abstinenta in bucatarie parca mi s-a facut dor iarasi de vremurile bune in care toata lumea din casa se plangea ca mancarea e prea rece dupa ce terminam eu de facut fotografii si de alergat cu farfuriile si castronasele intre bucatarie si balcon dupa un pic de lumina .. Mi s-a facut dor, dar nu intr-atat incat sa am a va prezenta vreo reteta noua chiar de azi, dar promit ca in weekendul prelungit ce urmeaza voi gati. Nu stiu ce, dar va fi musai ceva bun de pus a

Langosi cu branza sarata

Dupa dulce, dulce - ceva sarat, sarat :) Din categoria: "nu esti sigura, cere ajutorul cuiva mai priceput ca tine". Adica reteta asta am cerut-o - in direct pe blogul ei - nici mai mult nici mai putin decat uneia dintre blogeritele cu experienta in domeniu adica easy peasy , mama fericita de iepu mica, mica. Stiti voi.  Si tot in direct pe blogul ei am si primit linkul cat ai zice "langos". Asta pentru ca tineam minte ca vazusem la ea asa ceva si uite, nu m-am inselat.   Simpla ca buna ziua, aceasta reteta este gata sa te faca "addicted to" langosi mai ales ca ei, langosii, sunt atat de dornici de imperechere cu oricine, incepand de la branza sarata sau dulce si continuand cu varza calita sau praz sau ciuperci. Dar. Pacatul lor este ca sunt prajiti in ulei. Muuult.  Am pregatit asadar : ½ kg faina ½ cub drojdie proaspata branza telemea (cat cuprinde ca sa zic asa si sa nu zic ca nu am masurat :P) sare, zahar, chimen, ul

Paella

Iata-ma facand si paella. Trebuie sa recunosc ca mi-a facut placere si s-o fac, si s-o mananc. Am folosit o reteta de pe internet, un site in limba engleza, dar din pacate am dat copy / paste retetei intr-un document word si am pierdut sursa. Am folosit urmatoarele ingrediente: 40 ml ulei de masline 1 ceapa tocata 1 ardei rosu, maruntit 2 catei de usturoi, maruntiti 1 rosie maruntita 50 g carnat chorizo taiat bucati 2 pulpe dezosate de pui, taiate cubulete 300 g orez cu bobul scurt 120 ml vin alb 800 ml supa de pui 1 lingurita sofran 100 g mazare 8 creveti mari curatati 2 calamari taiati rondele 200 g scoici boia iute, sare si piper dupa gust felii de lamaie si patrunjel tocat pentru ornat Se procedeaza astfel: Puneti tigaia / cratita pe o flacara reglata mediu spre tare. Dupa ce se incalzeste tigaia puneti uleiul si apoi carnea de pui maruntita . Sarati si piperati. Prajiti carnea cateva minute, amestecand din cand in cand. Adaugati carnatul chorizo si